النهار
السبت 5 أكتوبر 2024 11:25 صـ 2 ربيع آخر 1446 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر

فن

منى فاروق: مش قادرة أدفع إيجار بيتي وأبوس أيديكم عاوزه أشتغل

منى فاروق
منى فاروق

أوضحت الفنانة منى فاروق، أن اعتزالها الفن لم يكن الغرض منه هو ركوب التريند أو البحث عن الشهرة، مؤكدة أن الفن هو مصدر رزقها الوحيد وأنها لا تستطيع دفع إيجار المنزل بسبب قلة عملها.

وكتبت منى فاروق عبر خاصية القصص المصورة بحسابها الشخصي بموقع إنستجرام، قائلة:"مساء الخير الكلام اللي بقوله ده خارج خالص عن فكرة اني اخد التريند، وأعمل زي أي حد أنا قولت اعتزل الفن لسبب واحد هو ده مصدر رزقي الوحيد اللي انا بحبه".

وتابعت منى فاروق: "وعاوزه اشتغل لكن لما أوصل لمرحلة اني مش عارفه أدفع إيجار بيتي حاجه تتعب، أنا محتاجه اشتغل علشان زي أي بني أدمه طبيعية أنا غلط وربنا بيسامح ليه البني أدمين مش عاوزين يسامحه".

وأشارت منى فاروق خلال حديثها، إلى أنها:"أنا بسمع بودني بلاش منى علشان الفيلم والدعاية ميضرش الفيلم أو المسلسل ليه ياربي أنا بقيت منبوذه من كل الناس، أنا مش طالبة غير اشتغل في الحاجة اللي بحبها عشان أعرف أعيش.. المجتمع حطني في المكان الوحش".

وأضافت منى فاروق:"بس مش يمكن عاوزه أبقى كويسه زي أي واحده ليه بتقفلوها قدامي في كل حاجه علشان كده أنا بناشد الذكتور أشرف زي، والاستاذ أشرف عبدالباقي وشركات الإنتاج محتاجه الشغل".

وأختتم منى فاروق حديثها قائلة: "عاوزة أعرف أعيش ولما قولت قرار اعتزال من أجل لو حد شافني في محل لبس أو أي شغل ميقولش أيه ده والله مش طالبه غير أشتغل.. ابوس ايديكم عايزة اشتغل".