النهار
الإثنين 1 يوليو 2024 11:12 مـ 25 ذو الحجة 1445 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر
يوردانيسكو: رومانيا بحاجة إلى تقديم مباراة مثالية أمام هولندا بالصور.. المحال التجارية والورش بالمنوفية تغلق أبوابها في العاشرة وتلتزم بقرار مجلس الوزراء إسرائيل تعطي الضوء الأخضر للانتقال للمرحلة الثالثة من الحرب خلال الشهر الجارى موري حاتم نجم ذا فويس يستعد لطرح أغنية باللهجة المصرية منتصف الشهر الجاري كولر: لاعبو الأهلي نفذوا التعليمات أمام الطلائع.. وهدفنا مواصلة ‏الانتصارات للفوز باللقب الزمالك يعلن موعد فترة إعداد فرق قطاع الناشئين والبراعم هل يحرم وزير الخارجية الأمريكي بلينكن الشعب الفلسطيني من حق تقرير المصير؟ رفعا العلم المصري.. مصريان يحصلان على ماجستير الهندسة بالمجر بعد 14 ساعات من البحث.. قوات الحماية المدنية تواصل رفع أنقاض منزل أسيوط المنهار لاستخراج 10 أشخاص زوجة الرئيس الاوكراني تشتري سيارة تقارب 5 مليون دولار طاهر محمد طاهر يحصد جائزة أفضل لاعب في مباراة الأهلي والطلائع «ساعاتي ومكوجي وخياط دون يديه».. رجب عبد المقصود معجزة قهرت المستحيل

فن

محمود المهدى يعلق على انتهاء خلافه مع زوجته منة عرفة: ثقتى فى ربنا كبيرة

علق محمود المهدى، على انتهاء خلافه مع زوجته الفنانة الشابة منة عرفة، قائلا :" الحمد لله دائما ثقتى فى ربنا كبيرة، وشكرا لكل واحد أتمنى الخير لينا، ربنا يردهولك أضعاف".

وقال محمود المهدى فى ستورى حسابه بانستجرام :"الحمد لله دائما ثقتى فى ربنا كبيرة، وشكرا لكل واحد اتمنى الخير لينا، ربنا يردهولك أضعاف والعكس لكل واحد شمت ربنا يردهولك أضعاف الأضعاف".

وأعلنت الفنانة منة عرفة انتهاء خلافها مع زوجها محمود المهدي، بعد أن أذاع الأخير خبر انفصالهما على مواقع التواصل الاجتماعى، لتخرج منة اليوم لتعيد المياه إلى مجاريها.

وكتبت منة عبر حسابها على انستجرام: «من أصعب اللحظات اللى ممكن تعدى على أى ست لحظة الانفصال وخراب البيت، الطلاق يهتز له عرش الرحمن، لكن انتوا يمكن عشان بتسمعوا عن بيوت بتتخرب كل دقيقه فبقى أبغض الحلال عند الله بالنسبة لكوا نكتة أو حاجة تتمسخروا عليها".

وأضافت: "رهان بتعملوه مع بعض على اننا مش هنكمل !، أو مادة خام للشماتة فينا، خراب البيت عمره ما كان حاجة سهلة على الست أو على الرجل أو على أهالينا، فى عز ضعفى وحزنى وكسرتى إلى ربنا ما يكتبها على أى ست مرحمتونيش ولا قدرتوا إنى فى موقف لا أحسد علیه وشمتانين فينا!! قد إيه أنتوا ناس متعرفوش ربنا ولا فى قلوبكم رحمة، أتمنوا الخير لبعض يا جماعة بلاش نشمت فى بعض".

وتابعت :"لكن دى غلطتى أنا إنى شاركتكوا حياتى الشخصية، الإنسان بيغلط عشان يتعلم وأنا اتعلمت، ربنا يعينكوا على نفسيتكوا الجحيم دى، وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم، يمكن الخلاف إلى حصل كشف لنا ناس كتير حوالينا كانوا بيمثلوا انهم فرحانين لينا بس الحقيقى إنهم كانوا مستنين أول مشکلة عشان يشمتوا فى كسرتى وخراب بيتي".

واختتمت:«بس والله ربنا مش هينولهلكو وربنا يخليلى أهلى وزوجى والناس اللى بتتمنالى الخير ووقفت جمبى".