النهار
الإثنين 23 ديسمبر 2024 08:41 صـ 22 جمادى آخر 1446 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر

حوادث

انفراد.. نص تحقيقات قضية ”ابتزاز طفلة بصور فاضحة” المتهم ينفى والنيابة تواجهه بالفيديوهات.. (الجزء الثاني)

إبتزاز طفلة بصورها
إبتزاز طفلة بصورها

يواصل موقع النهار نشر تحقيقات النيابة العامة فى قضية ابتزاز مثيرة شهدتها مدينة السادس من أكتوبر بطلها شاب يبلغ من العمر 19 عامًا، اعتدى جنسيًا على طفلة تبلغ من العمر 15 عامًا وهددها بصور ومقاطع التقطها له أثناء تواجدها معه داخل شقة أحدي الشقق السكنية التابعة له، ما دفع والدة الطفلة وأشقائها لتحرير محضر ضد المتهم الذى ألقى القبض عليه وصدر قرار بحبسه.
وإلى نص أقوال المتهم فى التحقيقات.
استدعت النيابة العامة المتهم للدخول لغرفة التحقيق، وتبين أنه شابفى أخر العقدة الثاني من العمر، متوسط الطول والبنية قمحةى البشرة ذو شعر أسود اللون وشارب ولحية خفيفة، يرتدى من الملابس جاكت أسود اللون وأسفله تيشيرت أسود اللون وبنطال جينز رمادى اللون وينتعل حذاء أبيض.
بدأت جهات التحقيق فى سؤال المتهم.. أسمك وعنوانك وطبيعة عملك؟
أسمى محمد.أ.م مقيم فى الحى الـ6 بمدينة 6 أكتوبر وأعمال عامل عادي.
متي وأين تم ضبط؟
أنا اتقبض عليا يوم 28 نوفمبر الساعة 7 باليل، بعد العشاء فى محل بتاع اكسسوارات فى وادى الملوك فى الحى السادس.
من القائم على ضبطك؟
ضابط وأمين شرطة.
وهل دار بينك وبين القائم على ضبطك ثمة حوار؟
أيوة
وما هو مضمون الحوار؟
قالى عايزينك فى القسم هنسألك على حاجة ونمشيك.
وما هي صلتك بالمجى عليها بسملة.س.م ؟
هي كانت ساكنة قدام المحل اللى كنت شغال فيه وكنت بشوفها وبعد كده لاقتها بتكلمني وحبينا بعض واستريحتلها.
ومنذ متى نشأت علاقتك مع المجنى عليها؟
حوالى سنة وشهرين.
وكيف بدأت تلك العلاقة؟
كانت بتشوفنى جنب البيت عندها علشان أنا كنت شغال فى محل الحلاقة اللى قدام بيتها ولاقتها فيوم بتكلمني وأنا فى البلد وبتسأل عليا ولما نزلت من البلد لاقتهاجتلى وعايزة الرقم بتاعى بعد كده، لاقتها بتكلمني وبتقولى وحشتني وبعد كده بحوالى أربع شهور بنتكلم لحد ما أنا حبيتها وبدات استريحلها واكلمها وفضلنا بنتكلم لأحد السنة دي فى نص عشرة شدينا مع بعض عشان عرفت انها بتكلم حد تاني.
ما طبيعة العلاقة بينك وبين المجنى عليها؟
كنا بنحب فى بعض وكنا بنتكلم على طول.
وهل كنت على علم بسن المجنى عليها وقت حدوث الواقعة محل التحقيق؟
لا
وهل قمت باصطحاب المجنى عليها الى مسكنك؟
لا
ما الذى حدث إذاً؟
اللى حصل أنها كلمتني فيوم وقالتالى انها مش هتروح الدرس، وبتسألنى على عنوان البيت اللى أنا قاعد فيه وقولتلها علىا لعنوان ولاقتها جت البيت.
وما هو عنوان ذلك المسكن والشقة السكنية؟
عمارة الششتاوى الدور الرابع.
ومن مالك تلك الشقة السكنية؟
كانت بتاعة زوج اختي وبعها.
وهل كنت بمفردك انذاك؟
أه كنت لوحدى؟
وهل كانت المجنى عليها بمفردها؟
ايوة كانت لوحدها.
وما التصرف الذى بدر من المجنى عليها انذاك؟
لاقتها بتخبط على الباب وفتحت لاقتها دخلت على طول وقعدت فى الصالة.
وما التصرف الذى بدر منك انذاك؟
فتحت باب البيت ولاقتها دخلت على طول وقاعدت فى الصالة وأنا دخلت الأوضة علشان أجيب التي شيرت علشان ما كنتش لابس تيشيرت.
وما الأفعال المادية التى قامت بها المجنى عليها؟
أنا لاقتها دخلت الأوضة وريا وبتزقنى على السرير وبتبوسنى.
وما التصرف الذى بدر منك؟
أنا دخلت البس تيشيرت علشان ما كنتش لابس حاجة من فوق فدخلت ورايا الأوضة وزقتني على السرير وبستنى من خدي وبعد كده بستني من بوقى، وبعد كده حضنتني، وأنا حضنتها بعد كده تجردت من ملابسها، ونامت على كتفى، وقالت لى أنها عايزة تتصور وهي معايا، فمسكت التليفون واتصورنا.
ما هي الملابس التى كانت ترتديها المجنى عليها؟
عباية سمره واسترتش ومش فاكر لونه ايه، وهي اللى تجردت من ملابسها.
هل وجدت من المجنى عليها أى مقاومة؟
لا
هل لامست مناطق حساسة من جسدها؟
نعم. (وصف المتهم)
تم عرض مقاطع فيديو صورها المتهم وصور للمتهم والمجنى عليها أثناء تواجدهما داخل المنزل.. وتم سؤال المتهم مجددًا.
ما الذى داعاك لتصوير تلك الصور والفيديوهات؟
هي اللى قالتلى عايزة تتصور.
وهل وقع منك ثمة تهديد او إكراه على المجنى عليها؟
لا
وهل قمت بإرسال أو نشر تلك الصور ومقاطع الفيديو لأى شخص؟
لا
وهل قمت بإطلاق تلك الصور أو مقطع الفيديو لثمة أشخاص؟
واحد صاحبى شافها وأنا مش واحد بالى وكنا فى البلد فى المنصورة، وسعتها شديت معاه وخدت منه التليفون.
وهل لديك علم إذا كانت هناك صور أو مقاطع فيديو أخرى غير المتواجدة بهاتفك؟
هى كات معاها نسخة من الصور أنا بعتلها يوم الواقعة.
ما قولك فيما جاء بأقوال المجنى عليها بسملة وبتحقيقات النيابة من اتهامك بابتزازاها وتهديدها بتلك الصور والفيديوها؟
الكلام ده محصلش واللى حصل أنا قلت عليه.
وما قولك فيما هو منسوب إليك من اتهام بإنك هددت المجنى عليها بسملة وابتزتها بنشر تلك الصور ومقاطع الفيديو لممارسة الرزيلة معك؟
الكلام ده ماحصلش.