النهار
الخميس 17 أكتوبر 2024 10:27 مـ 14 ربيع آخر 1446 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر
محافظ كفرالشيخ يعلن إنهاء الاستعدادات للاحتفال بمولد العارف بالله إبراهيم الدسوقي المشدد 3 سنوات لعامل لحيازته ”بندقية خرطوش” دون ترخيص بشبرا الخيمه السفير صالح موطلو شن: نأمل أن يتم زيادة عدد منح الماجستير والبحث الجامعي والدكتوراه للطلاب المصريين إلى 500 ‏منحة‎.‎ الصليب الأحمر: الفلسطينيون لا ملاذ آمنا لهم ولا مكان آمنا في مختلف قطاع غزة بحوزته شهادات خالية البيانات.. القبض على متهم بإدارة كيان تعليمي بدون ترخيص في الجيزة السرقة” تقود عامل لعشماوى لقتله سيدة بسلاح أبيض بالقناطر الخيرية حملات لإزالة الإشغالات والتعديات بشارع البازارات بمدينة الغردقة ضبط 1410 قرص من الأدوية المهربة خلال حملة للتفتيش على الصيدليات العامة بمرسى علم توقيع المحكمتين الدستوريتين في المغرب ومصر بروتوكول تعاون قضائي مشترك أول تصريح للرئيس التنفيذى ل”المصرى الكبير” : استمتعت بكل لحظة خدمت فيها مصر شرشر يلتقي الوزير بدر عبد العاطي لعرض مشاكل المصريين بالخارج ملحمة الطُّوفان في يومها الـ 377 .. القسَّام تفخخ عين النفق بعبوات ”برميلية” شديدة الانفجار

سوشيال المشاهير

نوارة نجم: أماني الخياط دعت على باسم يوسف

نوارة نجم
نوارة نجم

علقت الناشطة السياسية نوارة نجم، على اعتذار الإعلامي باسم يوسف عن مقاله المقتبس من كاتب إسرائيلي، فقالت: "خلاص بقى قال لكوا أنا غلطان ومتخلف وغبي واستهبلت.. ما تبالغوش عشان تدوا فرصة لغيره لما يغلط يعتذر وإلا حتساعدوا في تنمية ثقافة المكابرة على حساب الاعتذار، خاصة أنه غالبا الجيش حيعتذر عن اختراع الكفتة وحتلاقوا ناس بتبرر، فادوهم فرصة يعتذروا بدل ما يكابروا ويقولوا لا حنحول الإيدز لكفتة".

وأضافت نوارة في تغريدة لها عبر "تويتر"، اليوم الأحد: "هي غلطة كبيرة وهو قال إنها غلطة كبيرة، التنكيل بالمعتذر حيخلي أي حد تاني يقول دي عالم واطية لما بنعتذر لهم بيركبونا.. إحنا في مصر ما نعرفش ثقافة اعتذار وفعلا سلوكنا ناحية المعتذر واطي، عايزين ننمي الثقافة دي عشان نفلح في أي حاجة في سنينا السودا".

وتابعت: "وعموما خلاص حطوا عليه، هو كان جوز خالتي، بس أشوف واحد بقى بيبرر لما اختراع الكفتة يطلع ما بيطلعش كفتة، ومش فاهمة اللي بيقولوا طب ما نقبل اعتذار مبارك ومرسي.. لما باسم يقتل حد أكيد مش حاقبل اعتذاره".

واستطردت نوارة: "وأكيد أفضل لنا أن الجيش يتراجع عن اختراع الكفتة ونقبل الاعتذار بدل ما نتفضح في العالم ويصمم أنه بيحول الإيدز لكفتة والناس تشاور علينا وتضحك.. وعموما أنا قلت أقول البقين دول وارجع اختفي تاني... سلام".

وواصلت نوارة: "بس ياريت ماحدش يزعل أماني الخياط تاني عشان واضح انها دعت عليه".